Werken in Lissabon

Update werken in Portugal

Hallo lieve familie, kennissen en vrienden,

Dat ik al een tijdje geen update had gegeven dat wist ik, maar eerlijk gezegd schrok ik er wel van dat het precies 2 maanden geleden is! Dat was eigenlijk niet de bedoeling, maar de dagen vliegen hier voorbij, omdat ze zo vol zitten dat ik iedere keer denk, komt volgend weekend wel dan heb ik meer tijd. Dus nu maak ik tijd in plaats van wachten totdat er meer tijd is.

Met het werk ben ik de afgelopen tijd eigenlijk over het geheel gezien aardig stabiel in de hoeveelheid werk die ik verzet. Natuurlijk zijn er wat topdagen en een aantal mindere, maar die houd je toch. Gemiddeld doe ik zo’n beetje 70 e-mails of telefoongesprekken (combinatie daarvan) op een dag.

Wat heb ik dan verder in mijn vrije tijd nog beleefd. Op 30 september was er een team uitje georganiseerd en zijn we met bijna 20 mensen een hap wezen eten. Dit was heel erg leuk en gezellig. Ik heb weer een nieuwe restaurant ervaring gehad. Het was namelijk een all-you-can-eat voor een vaste prijs, maar je hoefde alleen de salades zelf te halen, want het vlees kwamen ze ongeveer als halve kippen, koeien en varkens op heel grote spiesen rond brengen en sneden ze terplekke stukken van af op je bord. Echt een grandioze ervaring waar ik als lekkere vleeseter giga van heb genoten.

Op zaterdag 1 oktober ben ik eindelijk eens langs de sportschool gegaan in ons dorp. Ik wilde al langer iets gaan doen, puur voor de ontspanning, maar ook de beweging, want zoveel heb je die niet als je 8 uur per dag voor een computerscherm zit. Toevallig bleek het open dag te zijn en heb ik meteen een les meegedaan. Dit smaakte meteen naar meer dus sinds dien heb ik een abonnement en ga ik elke dag een uur naar de sportschool. Het is een fijne uitlaatklep en lekker om even gewoon te doen en nergens aan te denken. Je moet je dan ook niet voorstellen dat ik aan al die gewichten hang, maar lekker in een overvolle zaal swingen.

Mijn weekenden zijn momenteel een beetje hetzelfde. Het werk en de lange dagen plus de reistijd kosten veel energie waardoor ik niet veel onderneem. Op zaterdag doe ik de was, haal ik de boodschappen en ruim ik op. Soms een avond met wat collega’s een hap eten. Op zondag slaap ik opnieuw uit en ga ik soms even de stad in of spreek ik met iemand af. 5 november ben ik met een collega naar een markt geweest voor biologisch voedsel. Dit was op een oud industrieterrein met allemaal verschillende kleine winkeltjes. Echt ontzettend leuk ingericht. De bio-markt zelf stelde weinig voor, maar dat merk je ook wel in de winkels hier dat biologisch en vegetarisch hier nog niet echt in de markt ligt.

Ow ja, wat misschien nog leuk is om te weten: afgelopen maand hadden we een uitdaging. We hebben 5 teams op de werkvloer met rond de 25 personen per team en het team dat de hoogste klanttevredenheid zou halen, zou een teamuitje krijgen. Eigenlijk zijn wij derde geworden, maar omdat er ook een aantal andere voorwaarden meetelde, zijn wij uiteindelijk toch eerste geworden en gaan we ergens in december of januari nog een keer als team een uitje doen. Dus dat is een mooi vooruitzicht.

De komende tijd met sinterklaas en kerst gaat heel hectisch worden. Dit is de piek periode dus het wordt keihard werken. Ik ga mijn best doen om in december nog een update te geven.

Groetjes,

Louisan

p.s. Ik ga het weekend nog wat foto’s toevoegen die ik de afgelopen tijd zo nu en dan heb gemaakt.

Reacties

Reacties

P&H

dank je wel, lief buurmeisje.
We willen even googelen:

in welk dorp woon je en hoeveel tijd ben je kwijt
met pendelen ?

Hartelijke groet,

Hetty en Peter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!