Werken in Lissabon

Familie bezoek en sight seeing

Hallo lieve lezers,

Na een lange stilte weer een bericht om het nieuwe jaar goed van start te gaan. Allereerst hoop ik dat jullie goede kerstdagen hebben gehad en wens ik iedereen een gelukkig en vooral gezond 2017.

Mijn laatste blog dateert alweer van halverwege november. En ik kan jullie vertellen dat er tussentijds best een en ander is gebeurt hier in Lissabon. Qua weer niet veel verandering. Tsja af en toe regen, maar voornamelijk zon en stabiel 15-17 graden. En ja oke, ook wij hebben hier af en toe zeikregen en rotdagen. En eerlijk gezegd lijkt het dan nog erger als in Nederland, omdat je het hier niet gewend bent.

Van zaterdag 26 november tot en met vrijdag 2 december zijn mijn ouders naar Lissabon gekomen. Wat een fijn weerzien nadat we elkaar uiteindelijk het afgelopen jaar maar heel weinig hebben gezien. Bij aankomst heb ik ze meteen meegenomen naar mijn appartement en vervolgens zijn we naar het gehuurde appartement gegaan aan de andere kant van de stad.

Aangezien ik tot en met dinsdag vrij had geregeld, ben ik iedere ochtend naar het appartement gereisd en stond daar een heerlijk ontbijt klaar. Daarna zijn we de stad in getrokken met de hop on hop off bus die ons door heel Lissabon heeft gereden. Een uitstapje aan rivier de Taag en een koffie op je t-shirt in de zon mocht daar natuurlijk niet aan ontbreken.

Een hoogtepunt qua eten was toch wel in “de kerk”. Althans, zo ziet het er van de buitenkant uit. Maar je zult je verbazen wanneer je hier naar binnen loopt. Echt een aanrader als je hier bent, de “time out market”. Een hele grote soort fabriekshal met allemaal kleine keukentjes met wereldgerechten. Dus hier hebben we dan ook drie avonden doorgebracht. Het parkeren was iedere keer weer feest. Hier doe je geen geld in de parkeermeter, nee, er staat een jonge man, die wijst je plek waar je kunt parkeren (voor ons iedere keer recht voor de deur) en je geeft 2 euro en aan het einde van de avond staat je auto er nog steeds! En dat ook nog zonder bekeuring.

Dinsdag 29 november zijn we na een ochtend met de bus uiteindelijk in de dierentuin aangekomen. Dit was een “must-see” voor ma en ik. Het was erg rustig in de dierentuin, maar met de dolfijnen show zat er toch nog aardig wat publiek. En ineens komt er een jonge dame naar mij toe die (uiteindelijk in het Engels) vroeg of ik mee wilde komen. Ow ja hoor. Voor gek staan is niet erg, niemand die me kent. Uiteindelijk bleek ik helemaal niet voor gek te staan. Ik heb een meet en greet gehad met de dolfijnen!! Heb een dolfijn mogen aaien en ook nog een kus gehad. Wat een unieke ervaring die ik weer op mijn lijstje er bij kan schrijven, die ik er niet eens op had gezet.

Jammer genoeg moest ik daarna weer gewoon gaan werken, maar heb ik de avonden nog gezellig met mijn ouders doorgebracht. Onder andere zonsondergang aan de andere kant van de Taag bij het strand “Costa da Caparica”. Daar waren ze op 1 december gewoon nog aan het surfen!

Op vrijdag 2 december zijn mijn ouders weer vertrokken. Omdat het voor sinterklaas was, was er gevraagd om over te werken vanwege alle drukte. Dus het weekend heb ik nog 5 uur extra gewerkt. Behoorlijk vermoeiend, maar zeker de moeite waard om alle tijd met mijn ouders door te kunnen brengen dat er mogelijk was.

Vervolgens ben ik begonnen mijn normale ritme weer een beetje op te pakken. Lekker werken, ’s avonds sporten en dan zijn de dagen zo om. Op mijn vrije dagen doe ik het vaak lekker rustig aan, zorg ik dat de boodschappen weer in huis zijn en dat mijn kamer weer wordt gestoft. Van de Portugese feestdagen die hier af en dan gevierd worden nog weinig mee gekregen, want dan moet ik vaak werken.

Zaterdag 10 december was er vanuit werk een kerstfeest georganiseerd in een grote hal. Hier was eten in overvloed en drinken (bier, wijn, frisdranken) onbeperkt gratis. Een speech van bijna 1,5 uur was wel erg veel van het goede, maar daarna ging het dak er af. Op een gegeven moment werd het wel een hele gezellige boel en ben ik lekker naar huis gegaan. Al met al een leuke en gezellige avond gehad met collega’s.

Wat er de afgelopen drie weken verder allemaal gebeurd is ga ik jullie binnenkort vertellen in een nieuwe blog. Foto’s volgen ook spoedig, maar moeten ook nog even uitgezocht worden. Ik doe mijn best om dit morgen te regelen, maar veel belofte durft ik niet te doen.

Tot snel!

Reacties

Reacties

Liesbeth

Allereerst een heel gelukkig en gezond nieuwjaar van ons . Vanuit Eindhoven dus . Fijn dat je een heerlijke tijd samen met je pa en ma hebt doorgebracht en kan genieten van die tijd samen ! Leuk dat je ons allemaal op de hoogte houd ! Dus louisan : feestdagen weer voorbij en weer aan de gang ..... sleur ???? ! Grapje hoor . Groet van mij en tot je volgende bericht . Wacht met spanning en interesse af . By By en geniet ervan daar !

Jan en Carla Mensink

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar. Toen ik je vader feliciteerde met zijn verjaardag heeft hij niets verteld dat hij naar jouw toe ging of was het een verrassing. Toch wel erg leuk om je ouders weer te zien na zo een lange tijd. Hedt ga je goed Louisan en we horen het wel weer. Groetjes Carla en Jan

Lisan

Jij lekkere dolfijnen-kusser!!

P&H

dank voor je bericht.
Een heel goed, gezond en gelukkig jaar gewenst.

Ondertussen hebben we je trotse vader gesproken en zijn
we op de hoogte van jullie uitstapjes.
Op Google Earth hebben we je woonplaats gezien.
Wat een lekkere stek.

Hartelijke groet,
Hetty en peter

Teunie en Barend .

hartelijke groeten van Teunie en Barend van Deelen . uit Veenendaal de buurtjes van jou Opa .

Opa laat de moet een beetje zakken ,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!