Werken in Lissabon

Maart, vakantiemaand

Hallo lieve familie, kennissen en vrieden,

Eindelijk weer eens een nieuwe update vanaf Lissabon! Dit keer ga ik jullie een en ander vertellen over de maand maart, mijn vakantie maand kunnen we wel zeggen.

Op vrij korte termijn besloot mijn Belgische vriendin mij hier in Lissabon op te komen zoeken en is hier dan ook op 2 maart geland. Ondanks dat ik die donderdagavond mijn Portugese les zou hebben, zijn we al wel samen in de buurt wat gaan eten en hebben we al wat bij kunnen praten en gelachen over onze avonturen die we tot dusver in Italië en Zweden al hebben meegemaakt. Na mijn Portugese les zijn we samen naar mijn appartement gegaan waar ze de komende nachten verblijft.

Vrijdag 3 maart heb ik gewoon nog moeten werken, maar hebben we wel na werktijd afgesproken in de oude wijk Alfama waar we in een restaurantje terecht zijn gekomen via een lokale man die mijn vriendin eerder die dag had gesproken. Dit was super leuk, omdat we nog met andere lokale mensen aan de praat raakte waarvan er 1 ook als tuktuk chauffeur had gewerkt en ons dus allerlei plaatsen vertelde waar we zeker nog heen moesten gaan. Een hele gezellige en knusse avond met eten van een lokale chef.

Zaterdag 4 maart zijn we terug gegaan naar de wijk Alfama, omdat daar een rommelmarkt zou zijn. Hier hebben we wel 1,5 uur zo’n beetje rond gelopen en in feite verschilt het niet veel van een Nederlandse rommelmarkt, want er is letterlijk alleen maar rommel. Daarna zijn we naar Castelo de San George gelopen voor een mooi uitzicht over de stad. Doordat de rij lang was zijn we er verder niet in gegaan, maar de wandeling was al de moeite waard. Om 14.00 uur hebben we verzameld in de binnenstad voor een gratis stadswandeling. Hiervan kende ik al een groot gedeelte, maar toch was de informatie die werd verteld nieuw en zeker leuk om mee te krijgen. Het einde was op Praca Comercio en van daaruit zijn we naar de Time Out market gelopen om even bij te komen en een drankje te doen. Omdat we zo genoten hebben van het eten in Alfama zijn we daar terug gegaan en hebben we in een ander lokaal restaurantje gegeten.

Op zondag 4 maart zijn we vroeg op pad gegaan om Cascais te bezichtigen. Dit is zo’n uur met de trein vanaf Lissabon. Vervolgens hebben we op ons gemak een uitgestippelde wandeling uit een gids gedaan. Hierbij hebben we langs een prachtige kust gelopen, waarvan ik foto’s ook zal plaatsen. Het was echt heerlijk om de stad even uit te zijn en wat meer natuur om mij heen te hebben. De lunch was heel luxe, omdat we al buiten konden zitten met uitzicht op zee!

Van maandag 6 t/m vrijdag 10 maart moest ik wel gewoon weer werken. Dus na mijn werk heb ik nog afgesproken en hebben we nog wat andere leuke plekken opgezocht om ’s avonds te eten. Woensdag was de laatste dag en zijn we naar Belem geweest. Hier hebben we de “pastei de belem” gehaald en vergeleken met de “pastei de nata”. Sommige van jullie zijn hier inmiddels ook al mee bekend, omdat ik er een aantal als souvenir mee naar huis heb genomen!

Ook na het vertrek van mijn Belgische vriendin ben ik met collega’s uit eten geweest om nog wat bij de kletsen voordat ik op vakantie zou gaan voor twee weken. Al met al dus 1,5 week niet hoeven koken en genoten van de Portugese keuken.

Zoals de meeste van jullie weten ben ik op zaterdag 11 maart vanaf hier naar München gevlogen waar ik de rest van de familie ben tegen gekomen voor onze jaarlijkse week wintersport. Ondanks geen grote hoeveelheid sneeuw hebben we de hele week vooral ’s ochtends heel goed kunnen skiën en hebben we ’s middags wat meer zitten zonnen op het terras. Al met al heel ontspannen gehad.

Vervolgens ben ik op zaterdag 18 maart samen met mijn ma op het vliegtuig gestapt vanaf München naar Eindhoven, omdat ik graag nog vrienden en familie wilde zien in Nederland. In die week ben ik van hot naar her gevlogen maar heb ik veel van mijn vrienden kunnen bezoeken, het huis van mijn broer bewonderd en natuurlijk nog een bezoekje gebracht aan Dierenpark Amersfoort. De vakantie is voorbij gevlogen en ben op 26 maart weer terug naar Lissabon gevlogen.

De laatste week was meteen een nieuwe vuurdoop op werk. Dinsdag heb ik een training gehad van 4 uur voor een nieuwe campagne en woensdag had ik ook nog een training over veiligheid. Vervolgens heb ik donderdag de wekelijkse team meeting en coaching gehad, waardoor het voelde als een hele chaotische en drukke week. Wist niet dat er zoveel kon veranderen als je 2 weken op vakantie gaat!

Ondanks dat is de maand maart echt voorbij gevlogen en heb ik het meest slechte weer ook achter mij gelaten. Het begint namelijk alweer warmer en zonniger te worden.

Hiermee sluit ik mijn verhaal af voor deze keer. Ik doe mijn best jullie gauw ook een update te geven over de afgelopen maand.

Liefs Louisan

Reacties

Reacties

Lisan

Leuk je nog gezien te hebben meid!

Liesbeth

Ooooh louisan naar Eindhoven gevlogen, ik wij wonen daar nog geen 10 minuten met auto vanaf ..... jammer had je met je mam een bakje kunnen komen doen ! Had ik jullie wel gehaald van Eindhoven AirPort . Maar wel fijn dat je weer een fijne maand maart hebt gehad , en alles wat je hebt gehad nemen ze je niet meer af ! Je hebt mooie foto's gemaakt . Jij avonturier cq wereldreiziger maak er weer iets moois en fijns van de komende tijd ! Groet en liefs : Liesbeth Vos

Jaap en Nel

Hoi Louisan we hebben je verslag gelezen en de foto's gezien, geweldig!!
We hadden een aanbieding voor een gids in Lissabon en voor Cascais en Belém, maar die hebben we volgende
week als we bij jou zijn niet nodig denk ik !!
We verheugen ons er enorm op.
Lieve groeten,
Jaap & Nel + een poot van Jetje

H&P

Je bent niet alleen een leuke vrouw maar ook enorm actief en enthousiast.
We genieten van je verslagen en foto's.
Heel anders dan Scandinavie, maar niet minder interessant.

Hetty en Peter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!