Werken in Lissabon

Gezondheidsperikelen

Lieve allemaal,

Mijn excuses voor de grote vertraging in het opvolgen van een update van mijn leven hier in Lissabon. Ik zal jullie gauw een update geven over mijn belevenissen hier in april.

De eerste week van 3 t/m 9 april was mijn week vrij normaal. Werken, sporten en mijn Portugese taalcursus. Vrijdag 7 april was ik vrij en ben ik met een collega gaan eten bij het restaurant waar ze met allerlei spiesen van vlees langs komen en je zelf met een klein tangetje de afgesneden stukken kunt pakken. Ook zaterdag 8 april was ik vrij en ben ik met een andere collega naar Setúbal geweest. Setúbal is een stad aan de zuidkant van rivier de Taag zo’n uur reizen met de trein. Het was een enorm warme dag waar ik nog niet echt aangewend was waardoor het een barre tocht werd ondanks dat we niet eens zo gek veel hebben gelopen. Van wat ik er zover van gezien heb, vond ik het weinig bijzonders en zijn we daarom weer op tijd terug gegaan naar Lissabon.

Van 10 tot 16 april heb ik een lang weekend vrij gehad vanwege Pasen. Daardoor was ik vrijdag, zaterdag en zondag vrij. Echt heerlijk, want daar was ik wel weer aan toe. Vrijdag heb ik vooral opgeruimd, schoongemaakt en wassen gedraaid. Zaterdag 15 april ben ik naar Belém geweest en ben ik nogmaals boven op het “Padrão dos Descobrimentos”. Hier vandaan heb je een mooi uitzicht over de stad. Verder rustig aan nog wat langs het water gelopen en vervolgens gegeten in de Time Out Market. Die plaats blijft mij verbazen en is altijd gezellig.

Op zondag 16 april, eerste paasdag, hebben we met vier collega’s afgesproken in het park bij São Sabastio voor een picknick. Het was een prachtig mooie en warme dag en hebben daar heerlijk onder de boom gezeten en genoten. Uiteindelijk kwam er nog een andere collega toevallig langs en werd het een gezellige boel.

De week er op is allemaal nogal vreemd verlopen. Ik ben de week begonnen met een eerste wortelkanaalbehandeling bij de tandarts. Werd hier niet vrolijk van en heb mij dinsdag er best een beetje ziekig van gevoeld, maar ondanks dat wel gaan werken. Woensdag 19 april voelde ik mij ’s avonds na werk niet lekker, kreeg koorts en buikpijn. Gelukkig was ik donderdag vrij, maar werd de pijn steeds erger en kreeg ik ook rugpijn. ’s Avonds na mijn taalcursus ben ik nog langs mijn supervisor gelopen en heb ik een afspraak gemaakt in het ziekenhuis. Vrijdags ben ik meteen richting het ziekenhuis gegaan en daar heb ik een antibioticakuur ontvangen voor een blaas-/nierbekkenontsteking.

De week van 24 april t/m 29 april heb ik wel gewoon gewerkt, voelde mij echter doodmoe en heb de eerste dagen na mijn werk 1,5 uur op bed gelegen om energie op te doen voor ik kon koken en wat eten om vervolgens weer direct te slapen. Ben later in de week toen ik weer wat begon op te knappen nog uit eten geweest met een collega om de zinnen wat te verzetten en het was meteen mooi meegenomen dat ik niet hoefde te koken. Woensdag 26 april ben ik nog naar het ziekenhuis geweest voor een echo naar mijn nieren, daaruit is gebleken dat die prima zijn en niets mee aan de hand is.

Al met al deze maand dus niet erg veel beleefd en meer in de ziekenmand gezeten. In ieder geval ben ik de maand redelijk goed uit gegaan en had ik mooie vooruitzichten, maar daarover meer in mijn volgende blog.

Groetjes Louisan

Reacties

Reacties

H&P

He, Lieve Dame,

Hoop dat het goed met je gaat, dat je je beter voelt.
Bij de overburen staat de caravan paraat.
Wat zijn jouw plannen ?

Hartelijke groet,

Hetty en Peter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!