Werken in Lissabon

Familie op bezoek

Hallo beste familie, vrienden en kennissen,

Nadat april niet een al te plezierige maand was, is mei meteen goed begonnen. Ik heb nog een laatste ziekenhuis controle gehad voor de blaasontsteking, maar daar is uit gebleken dat de bacteriën niet meer in mijn lichaam zitten, dus probleem opgelost!

Ik had van te voren al een extra lang weekend aangevraagd, maar vanwege de gewerkte vakantiedagen heb ik uiteindelijk van donderdag 4 mei tot en met dinsdag 9 mei vrij. Dit kwam super goed uit, want mijn oom en tante zijn langs geweest! Donderdag en vrijdag heb ik het rustig aan gedaan. En om 18.40 uur ben ik vrijdag naar het vliegveld gegaan om mijn oom en tante te verwelkomen hier in Portugal. We zijn toen eerst naar mijn appartement geweest. Hier ben ik nog getrakteerd op, door hun zelf meegenomen, asperges. Een absoluut genot en een gezellig begin!

Zaterdag 6 mei zijn we rond het middaguur met de hop on hop off bus gegaan. Dit is een 2 uur durende trip (als je blijft zitten) die naar het westen van Lissabon, de wijk Belém, gaat. Tijdens de rit heb je oortjes waarmee je bijzonderheden uitgelegd krijgt waar je langs rijd. In Belém zijn we gestopt en hebben wij het beroemde “pastei de Belém” geproefd. Later zijn we nog op een terras gaan zitten om een lunch te nuttigen. Vervolgens zijn we weer op de bus gestapt en hebben we het laatste gedeelte van de route afgemaakt.

Ook zondag 7 mei zijn we op de bus gestapt. Dit keer de ronde richting het oosten waar ik dichter bij in de buurt woon. Nadat we die route geheel hadden uit gezit, zijn we nogmaals op de bus naar Belém gestapt, omdat de terrasjes daar erg gezellig waren. Daarna zijn we naar het hotel in Sao Sabastio gegaan en hebben we de avond gezellig samen vertoefd.

Op maandag 7 mei zijn we met de auto helemaal langs de kust naar Cascais gereden. Daar hebben we vervolgens het natuurgeweld bewonderd. Hier heb ik al eens eerder over verteld, maar blijft bijzonder. De golven die daar op de rotsen van de kust kletteren en het geweld dat daar mee gemoeid gaat is ongelooflijk en prachtig om waar te nemen. Aan de kust hebben wij vervolgens een lunch bemachtigd en zijn daarna nog doorgereden naar natuurpark Sintra. Dit vond ik ontzettend leuk, ook omdat je dan veel meer te zien krijgt dan wanneer je daar, zoals normaliter, met de bus en daarna lopend heen gaat om Sintra te verkennen. Met de autorit kreeg ik dus in een korte tijd een veel breder beeld van het park.

De laatste dag van het bezoek zijn we nog naar Cacilhas geweest. Dit is een heel klein, schattig en kneuterig dorpje aan de zuidkant van rivier de Taag. Hier zijn we even kort door heen gelopen en daarna hebben wij op een terras een op de barbecue gegrilde vis gegeten. Het was een gezellige boel, ondanks dat we op het laatste moment heel even naar binnen moesten vluchten voor een regen buitje. Daarna zijn we doorgereden naar Costa da Caparica. Een strand waar veel surfers heen gaan vanwege de mooie en goede golven.

In de afgelopen paar dagen heb ik dus weer heerlijk de toerist uit gehangen en enorm genoten van de aanwezigheid van mijn oom en tante hier in Lissabon. Vanaf woensdag 10 mei tot en met 14 mei heb ik dus gewoon weer moeten werken. Tussendoor heb ik op 13 mei nog een barbecue gehad met onze hele team! Dit was een gezellige en succesvolle avond.

Daarna is de rust even terug gekeerd en heb ik in de week van 15 mei t/m 21 mei gewoon gewerkt. Op dinsdag ben ik nog uit eten geweest met een collega, maar heb het verder erg rustig aan gedaan.

Op maandag 22 mei ben ik opnieuw naar Sintra geweest samen met een collega. Daar had ik namelijk bij de rondtrip met mijn oom en tante ontdekt dat er een gedeelte zit waar je grotten kunt bezoeken. Dit was echt heel erg mooi. Foto’s heb ik toegevoegd aan een album! Tevens heb ik de laatste wortelkanaalbehandeling eindelijk gehad en is nu alles in mijn gebit weer koek en ei.

Op de laatste dag van de maand ben ik na werk een hapje gaan eten met een collega en daarna naar een afscheidsborrel van een van mijn oud huisgenoten. Zij gaat weer terug naar Nederland en hebben met een groep nog een drankje gedaan.

Al met al was de maand mei wel een top maand die snel voorbij is gevlogen. Al moet ik zeggen dat ik de tijd hier sowieso snel vind gaan. Op maandag denk ik soms nog wel “moeten weer een hele week”, maar voordat je het weet is het ook al weer weekend.

Groetjes van mij en tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

H&P

Hartelijk dank voor je bericht en de foto's

Groet, Hetty en Peter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!