Werken in Lissabon

Belevenissen juni en juli

Beste lezers,

Hier eindelijk eens een update over mijn leven hier in Lissabon. De dagen, weken en maanden vliegen hier voorbij. De blog lag al enige tijd half klaar maar heb nooit echt de tijd kunnen vinden om het ook af te schrijven en dus naar jullie te kunnen opsturen. Ik heb zeker een aantal leuke dingen meegemaakt de afgelopen maanden die ik daarom toch nog met jullie wil delen.

Het is op werk momenteel erg druk waardoor ik nog steeds af en toe een uur extra werk. Ondanks dat heb ik vrijdag 2 juni weer tijd gevonden om samen met een collega een terrasje te pakken en lekker te genieten van het eten en het weer. Zaterdag 3 juni was er een feest, omdat de klantenservice nu twee jaar hier in Lissabon zit gevestigd. Daarbij heb ik vooral hard kunnen lachen om mijn collega’s en ben ik op tijd gegaan om alle drama te omzeilen.

Ook van 5 juni tot en met 9 juni heb ik nog veel gewerkt met extra uren. Dit dacht ik echter wel aan te kunnen gezien ik daarna een weekje vakantie zou hebben. Zaterdag 10 juni heb ik dan ook opgeruimd, schoongemaakt en mij klaar gemaakt voor een mini vakantie.

Op 11 juni ben ik met de sneltrein ’s ochtends vroeg vertrokken richting Portimão in de Algarve. Daar zijn kennissen op vakantie en ben ik uitgenodigd om een aantal dagen door te komen brengen. Het ontvangst was al geweldig en met ruim 35 graden was het een warm begin. Op het station hebben we een drankje gedaan en daarna zijn we naar het appartement gereden. Verbazend over de luxe huizen in de stad heb ik mijn ogen uitgekeken.

Na mijn installatie in het appartement hebben we meteen de zwemkleding aan gedaan en zijn naar het zwembad van het complex gegaan. Hier hebben we eerst heerlijk in het water geravot met een bal om vervolgens onder een rieten parasolletje een flinke middagdut te doen. ’s Avonds zijn we langs de kust naar een pizzeria gelopen waar we heel ontspannen en gezellig nog soort van buiten hebben gezeten, omdat het nog altijd erg warm was.

Maandag 12 juni zijn we na een ontbijtje in de auto gestapt naar “ Monchique“. Dit is de hoogste berg van de Algarve en had een prachtig uitzicht over het land aan de ene kant en de zee aan de andere kant. Op de top van de berg hebben wij een drankje gedaan en een souvenirs winkel door gestruind. Halverwege de berg heeft een brand gewoed, omdat er net als in Zweden allemaal kale zwart geblakerde bomen stonden en dat echt goed herkende van de situatie die ik in Zweden heb gezien. Terug in het appartement hebben we een broodje gegeten alvorens we ons opnieuw bij het zwembad hebben geïnstalleerd voor wat verkoeling en een dutje (hier was ik vooral bij het zwembad erg goed in, ondanks dat ik probeerde een boek te lezen). ’s Avonds zijn wij in een lokaal tentje een hamburger wezen eten. Ook hier blijken de Portugezen echt heel vriendelijk.

Dinsdag stond er nog een tweede bezienswaardigheid op het programma. Toen zijn we met de auto naar Cabo de Vicente geweest. Dit is het meest zuidwestelijke puntje van Europa. Hier is een eetkraam met “de laatste braadworst voor Amerika”. Deze hebben we natuurlijk genuttigd en heb er daarnaast ook nog een diploma van!

Woensdag 14 juni was alweer de laatste dag van mijn mini vakantie in de Algarve. We zijn ’s ochtends nog even door de stad Portimão gelopen en langs de kust terug waar ik typische ansichtkaart foto’s hebt gemaakt zoals je die in reclame boekjes ziet staan. Je gelooft dan niet dat het er echt zo uit ziet. Nu heb ik het bewijs dat dit toch echt wel zo mooi is. Absoluut genoten en aan het begin van de avond weer de terugtocht naar Lissabon.

Vrijdag 16 juni ben ik met een collega naar de dierentuin hier in Lissabon geweest. Dat leek een super goed idee, alleen was de temperatuur veel te hoog (ruim 30 graden) waardoor er weinig energie was om de berg in de dierentuin op te lopen en we slenterend van schaduw naar schaduw hebben geprobeerd de dieren allemaal te zien. Zondag 18 juni ben ik nog met een andere collega gaan eten in Oriente ter ontspanning van alle dagelijkse werkzaamheden en taken die gedaan moeten worden.

De laatste twee weken van juni heb ik vooral heel veel gewerkt. Uiteindelijk 6 dagen per week, omdat het nogal druk is momenteel. Ondanks dat was er in het weekend nog wel wat tijd om een hapje te eten met wat collega’s voor de afleiding en ontspanning. Vrijdag 30 juni was er een teamborrel en zaterdag 1 juli zijn we met een groep van 12 collega’s een hap gaan eten. Daarnaast was er ’s avonds op het grote Praça de Commercio plein nog een Latin concert waar ik op de weg naar huis nog even langs ben geweest.

Juli 2017

En toen waren we in de maand juli beland. Deze maand heb ik eigenlijk aanzienlijk weinig gewerkt, namelijk eigenlijk maar zo’n 8 dagen.

De eerste week is er eigenlijk weinig bijzonders gebeurd. Behalve dat ik op 7 juli mijn nieuwe contract heb mogen tekenen, wat inhoud dat ik tot 12 augustus 2018 hier in Lissabon aan het werk kan blijven. Om dat te vieren ben ik met een collega naar de Time Out market geweest. Dat blijft toch wel een van mijn favourite plekken juist omdat het daar altijd gezellig is en iedereen van alle markten thuis wel aanwezig is.

’s Avonds belde een collega van werk naar ons toe of wij wilde helpen bij de afdeling recruitment gezien zij het nogal druk hebben. Uiteindelijk hebben we allebei gezegd dat we wel wilde komen, omdat het ons leuk lijkt een inkijk te krijgen bij de betreffende afdeling. Zaterdag hebben we ons om 9 uur gemeld en zijn we de hele dag bezig geweest om kandidaten te bellen die geïnteresseerd zijn om hier in Lissabon te komen werken. De dag is echt voorbij gevlogen en ik vond het super leuk om een keer wat anders te doen en mijn enthousiasme voor het leven en werken hier in Lissabon te promoten.

Vervolgens heb ik op 13 en 14 juli nog weer iets nieuws gedaan op mijn werk, namelijk het begeleiden van de trainingsgroep. Dit betekent dat je de hele dag continue voor alleen hun beschikbaar bent om alle vragen te beantwoorden en de problemen op te lossen. Ik vond dit echt heel erg spannend, maar gaandeweg bleek dat ik echt wel wist waar ik het over had waardoor ik zekerder van mij zaak werd en daardoor echt iets voor de anderen kon betekenen.

Nu gaf ik aan het begin al aan dat ik in juli maar 8 dagen heb gewerkt, dus jullie zullen wel denken, hoe kan dat nu.

Ik ben op vrijdag 14 juli vanuit werk op het vliegtuig gestapt en was uiteindelijk ’s avonds nog thuis in Hoevelaken. Enkel een paar mensen waren hier vooraf van op de hoogte, omdat dit een verrassing was voor de verjaardag van mijn moeder op 19 juli. Mijn ouders zijn uiteindelijk zaterdag 15 juli pas terug van vakantie gekomen en het was dan ook een mega verrassing toen ik bij hun thuiskomst een paar minuten later ook nog voor de deur stond.

De laatste twee weken van juli heb ik dus in Nederland doorgebracht met familie en vrienden zoals de meeste van jullie lezers ook wel weten inmiddels. Ik ben Amersfoort in geweest, heb met vrienden BBQ aan gehad, bezoek gebracht aan Dierenpark Amersfoort en Ouwehands Dierenpark (panda’s (kansloze bamboevreters) kijken!!), naar Leeuwarden geweest om een vriendin te bezoeken, visite gehad in Hoevelaken en nog een dagje naar Scheveningen geweest. Al met al een propvolle vakantie waar ik enorm van heb genoten. De tijd is echt voorbij gevlogen en uiteindelijk was het ook zo weer 30 juli en ben ik op het vliegveld gestapt terug naar Lissabon.

Dit tot zover mijn belevenissen in juni en juli. Spoedig zal ik jullie ook nog een update geven van de afgelopen twee maanden, zodat jullie echt weer helemaal op de hoogte zijn.

Groetjes en liefs vanuit een nog altijd lekker warm Lissabon (25 graden gemiddeld)

Reacties

Reacties

Lisan

Wanneer je weer stiekem in NL bent, vergeet dan Rotjeknow niet te bezoeken! Mooie verhalen weer loui,

H&P

weer helemaal bijgepraat. Hartelijk dank daarvoor. H&P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!