Werken in Lissabon

Update augustus & september

Lieve allemaal,

Mijn vorige blog heb ik afgesloten met mijn vakantie in Nederland. Nu in augustus ben ik weer terug in Portugal en tijd om de draad dus gewoon weer op te pakken.

De eerste week na mijn vakantie was het weer tijd om hard aan de bak te gaan. Opnieuw werd ik aan het einde van de week gevraagd om te helpen bij de afdeling Recruitment. Omdat ik het de vorige keer leuk vond om te doen, ben ik daarom nog een keer geweest. Dit keer gingen de gesprekken mij ook al veel makkelijker af en kon ik mij nog meer focussen op mijn enthousiasme en motivatie. Daardoor was het wel zo dat er weinig vrije tijd over bleef in een week en ik niet veel ontspannen activiteiten heb gedaan. Overigens sport ik nog wel een aantal keer in de week.

Tijdens mijn derde dag bij Recruitment een week later, op 12 augustus, werd mij verteld dat het de komende tijd druk blijft en ze daardoor ook in de maand augustus nog hulp kunnen gebruiken en ze daarnaast ook op zoek zijn naar een vaste kracht. Daarop heb ik uiteindelijk besloten om mijn cv in te sturen en maar te kijken waar het naar toe zou gaan. Ik had eigenlijk niets te verliezen, want ik heb het tot op heden ook nog prima naar mijn zin zoals ik nu zit in het chatteam.

Uiteindelijk ben ik op woensdag 16 augustus gebeld en had ik een eerste sollicitatie gesprek voor de functie bij de afdeling Recruitment. Ik vond het behoorlijk spannend omdat ik uit het niets werd gebeld en mij dus daar ook niet echt op kon voorbereiden. Ondanks dat had ik het idee dat het best wel prima ging, al weet je dat bij een sollicitatie nooit vind ik. Uiteindelijk ben ik donderdag gebeld en gaven ze aan interesse te hebben om een tweede gesprek op kantoor te doen. Uiteindelijk heb ik dus vrijdag 18 augustus een tweede gesprek gehad. Deze was volledig Engelstalig gezien de internationale manager ook aanwezig was.

Het weekend is daarna begonnen en ik had een extra dagje vrij genomen. Daarom ben ik zondag 20 augustus mee geweest met mijn eerste soft tracking (wandeling) die vanuit werk wordt georganiseerd. Je wordt dan opgehaald met bussen vanaf de dierentuin in Lissabon en zijn vervolgens naar Lago di Obidos gegaan. Dit is zo’n 60 minuten vanaf Lissabon en met drie bussen was het een hele groep. Eerst hebben we gedurende een uur langs het meer gelopen en was het heerlijk vertoeven. Uiteindelijk zijn we weer door de bussen opgehaald en naar de kust gegaan, omdat dit de strand editie was. Zelf had ik mij daar niet goed op voorbereid. Ik wist namelijk niet dat we 5 uur lang bij het strand zouden zijn. Verwachtte dat het veel lopen zou zijn dus wilde geen boeken etc. mee zeulen. Het was dus al met al een lange dag zitten/liggen/hangen wat het wel erg vermoeiend maakte. Ondanks dat wel een zonnige en mooie dag gehad!

Maandag 21 tot en met woensdag 23 augustus stonden er voor mij weer drie dagen gepland om bij de trainingsgroep te helpen. Ik voelde mij dit keer al een stuk comfortabeler en heb er dan ook echt van kunnen genieten om de nieuwe mensen op weg te helpen. Achteraf heb ik ook gehoord dat dat erg werd gewaardeerd en ze het idee hadden alsof ik de rondlopende encyclopedie op werk was. Haha, dat zie ik dan maar als compliment!

Dinsdagmiddag 22 augustus kwam ik mijn manager tegen en die begon met “I have news for you and it is good for you and sad for us”. Toen dacht ik al, ow ow wat is dit. Dus mijn hart ging inmiddels al aardig tekeer. Hij wist mij te vertellen dat ik de baan had en per donerdag 24 augustus daar aan de slag zou gaan en dus mijn laatste dag zou hebben. Je kunt je voorstellen dat mijn wereld wel even totaal op zijn kop stond, want ik had überhaupt al niet verwacht dat ik de functie zou krijgen, laat staan op deze korte termijn.

Uiteindelijk heb ik dus geheel onverwachts op woensdag 23 augustus mijn laatste werkdag gehad en ben ik donderdag 24 augustus bij de afdeling recruitment begonnen waar ik ook gelijk training heb gehad in verschillende onderwerpen.

Zaterdag 26 augustus was het jaarlijkse zomerfeest van werk waarbij zo’n 3000 medewerkers aanwezig waren. Een gigantische feest dus met veel eten en gezelligheid. Absoluut weer een succes feest waar ik van genoten heb. Zondag ben ik vervolgens met een collega naar Cascais geweest om nogmaals daar de kust te bewonderen. De temperatuur en het weer waren heerlijk en was een aangename wandeling. Daarnaast vind ik de treinrit er heen ook echt al een vakantiegevoel waardoor ik dat graag zo nu en dan een keer doe.

Ook de laatste week van augustus (maandag 28 t/m vrijdag 1 spetember) stond in het teken van veel training en meeluisteren met mijn collega’s om een idee te krijgen van de werkzaamheden. Inmiddels ben ik nu een maand daar aan de slag en bevalt het mij heel goed. Ik ben nog altijd in een trainingstraject waardoor ik nog niet het volle takenpakket heb maar al veel gevarieerd werk doe.

Het is daarnaast zo dat ik nu geen wisselende werkdiensten meer heb, maar in principe altijd van maandag tot en met vrijdag van 9.00-18.00 uur werk. Daardoor heb ik inmiddels ook een ritme kunnen creëren waarbij ik ook nog 3 dagen per week naar de sportschool ga. Dit geeft in ieder geval wel een hoop rust, al kost het momenteel allemaal nog wel veel energie, omdat natuurlijk alle werkzaamheden weer nieuw zijn.

September 2017

Op woensdag 6 september ben ik met twee oud-collega’s afgesproken om een hap te gaan eten in de time out market. Daar kun je een hele lekkere entrecote krijgen met pepersaus en die wilde een van hun graag proberen dus zijn we daar op af gegaan na werk. Het was een super gezellige damesavond waarbij we heerlijk hebben gegeten en geklept zoals wij vrouwen dat kunnen! Toen is er uiteindelijk op vrijdag 8 september ook nog een etentje aan toegevoegd met een andere collega waarmee ik vorig jaar ook de training ben gestart. Ook die had ik al enige tijd niet gesproken en behoorlijk bij gepraat onder het genot van een drankje op het terras.

Van maandag 11 tot en met dinsdag 19 september heb ik mijn normale werkdiensten gedraaid en het weekend vooral de nodige dingen gedaan als boodschappen en kleding wassen. Verder doe ik vrij weinig, omdat het werk nog veel energie kost. Het sporten doe ik nog wel waarbij ik een afwisseling heb van Pilates en Zumba.

Op 19 september ben ik er via Facebook achter gekomen dat er twee dames die ik ken vanuit mijn danslessen in Hoevelaken in Lissabon zouden zijn gedurende een aantal dagen. Daarom hebben we uiteindelijk woensdagavond afgesproken en zijn we met zijn drieën een hap gaan eten. Al met al was het een super gezellige avond waarbij we heerlijk hebben kunnen bijkletsen en ik ze ook nog wat tips heb kunnen meegeven om te bezoeken. Het was fijn om even op te kunnen trekken met bekenden uit je thuis omgeving, omdat dat toch anders is dan je collega’s. Echt een fijne avond gehad!

Zaterdag 23 september ben ik bij een stel collega’s uitgenodigd om spareribs te komen eten. Dit omdat ik die super lekker vindt maar ze eigenlijk niet zo snel voor mezelf klaar maak gezien dat veel tijd kost en het aangenamer is om dat met meerdere te eten. Het was een geslaagde avond met heerlijke malse spareribs en de tijd vloog voorbij.

In de laatste week van september is er nog altijd de borrel van het chatteam. Gezien er een aantal “oud chatters” voor het laatst zijn omdat zij weer terug naar Nederland vertrekken was ik er ook dit keer nog weer een keer bij. Het was een gezelligheid van ja welste en het is leuk om nog steeds een beetje bij hun betrokken te zijn.

Helaas zat ik sinds donderdag al niet helemaal goed in mijn vel. Na Pilates van donderdag had ik enorm veel last van spierpijn vrijdag en kon ik mijn hoofd, nek en rug amper fatsoenlijk bewegen. Daarnaast leek mijn accu nogal leeg want ik merkte echt dat ik op het randje zat van ziek/koortsig worden. Uiteindelijk heb ik veel geslapen, zaterdag 30 september vooral de hele dag op bed gezeten, gelegen en gehangen waardoor ik mij wel weer wat beter ben gaan voelen.

Zondag 1 oktober was er vanuit werk een fietstocht georganiseerd waar ik mij voor op had gegeven die ik eigenlijk niet wilde missen. Daar ben ik uiteindelijk dan ook wel heen geweest en was best wel aangenaam. Een fietstocht van in totaal 12 kilometer waarbij we continue langs de rivier de Taag hebben gefietst.

Het heeft allemaal even geduurd maar nu zijn jullie toch weer helemaal op de hoogte van mijn belevenissen hier in het zuiden. Over het weer zal ik het maar niet hebben, want daar maak ik volgens mij geen vrienden mee.

Ook heb ik weer wat foto’s toegevoegd, om een beeld te krijgen van mijn trip in de Algarve van juni, want dat wil ik jullie zeker niet onthouden.

Groetjes van mij en tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Lisan

Echt Loui, OMG. Wij gaan urgent appen ;)

jan en carla mensink

succes met je nieuwe functie en niet te veel hooi op je vork nemen.
geniet ervan. het weer is hier nu wisselvallig. het weekend wordt het 21 graden.
groetjes jan en carla

H&P

Gefeliciteerd Louisan. Topprestatie. We hopen dat je het
erg naar het zin gaat hebben.

Hetty en Peter

Marjanne

Zo maak je nog eens wat mee, wat een “Story”! Genoeg leesvoer, gezellig dat wel......! Gefeliciteerd met je job, hoop dat je het reuze naar je zin hebt wanneer je helemaal bent ingewerkt! En wat valt op......dat je vaak zo lekker gaat eten, met familie die over is vanuit het Hollandse, werk vriendinnen, drieduizend “collega’s” en bekenden vanuit Hoevelaken! Je zou er trek van krijgen maar gelukkig komen Zumba en Pilatus ook nog even langs, bewegen kan geen kwaad met al dat lekkers! Ik lees tussen de regels door dat je geniet, blijf dat vooral doen, plezier de komende tijd, tot je volgende Blog! Dag dag.........

Liesbeth Vos

Van harte gefeliciteerd met je nwe baan ! Zullen wij samen dan snel ook maar eens ff chatten cq messenger ?, want dat is wel heeeeeeel lang geleden ! Jij druk , ik druk , maar heb ook veel te vertellen ! Dus lieve Louke geniet van Portugal , genieten wij nu nog heeel even hier van mooi weer en dusssss buiten zijn ! Liefs van mij Xoxo

Jaap en Nel

Wat een geweldig verhaal weer en veel succes met je nieuwe functie.
Wij zijn net terug van een heerlijke vakantie in Frankrijk en Jetje was 2 weekends bij pa en ma, maar dat had je misschien al gehoord?
Geniet lekker van het leven.
Groetjes,
Jaap & Nel

lidy en jan

hallo rondreizende encyclopedie,
ook van ons complimenten en gefeliciteerd met het good News.
verder: eten en gezelligheid in optima forma!
hap eten, entrecotes met pepersaus en kleppen (whatever that me be)
verder: weer etentje, drankje op een terras, malse spareribs,
borrel met chatteam enz.
als dit geen Reklame voor Portugal is
we worden bijna jaloers
Liefs jan en Lidy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!