Werken in Lissabon

Einde 2017

Goedenavond lieve lezers en volgers,

Hier na maanden van stilte een nieuwe update omtrent mijn leven hier in Lissabon. In deze voorlopig laatste blog wil ik jullie nog een inkijk geven in een aantal activiteiten die ik heb gedaan en meegemaakt de afgelopen maanden. Het leven hier is in die zin vrij standaard aan het worden waardoor ik geen stof voor jullie heb om maandelijks een update over te schrijven.

Oktober

1 oktober ben ik meteen goed begonnen, want toen heb ik mij opgegeven voor een “biking day”. Dit wordt via werk geregeld we hebben toen zo’n 6 km enkele rit gefietst. Dit was langs rivier de Taag met prachtig weer waardoor ik er heerlijk van heb kunnen genieten. Vooral omdat ik al lang niet meer heb gefietst was het echt heerlijk.

Op 14 oktober hadden we met het team van recruitment een team building dag. Dit heeft plaatsgevonden in national park Sintra. Veel groen en natuurlijk dus was echt in mijn element. Helaas ben ik al vrij snel tweemaal door mijn enkel gegaan, maar ik ben daar gewoon mee door gegaan. Ben uiteindelijk ook gaan abseilen van een rots af. Echt iets wat op mijn bucket list stond, dus heel erg gaaf. Helaas ondervindt ik tot op de dag van vandaag nog wel wat problemen met mijn enkel.

November

Al lang van te voren wist ik dat op 16 november twee collega’s vanuit het hotel in Banff van 2009 naar zouden komen. Uiteindelijk bleek ook ik hier nog te zijn en dus kon het niet anders dat we elkaar na 8 jaar weer zouden gaan ontmoeten! Met toeval was er voor mij een vakantie gepland van 20 tot 25 november en dus was dat perfect te combineren. Op zondag 19 november hebben we elkaar ontmoet hier in Lissabon en na wat te hebben bijgepraat over de afgelopen jaren leek het ook eigenlijk alsof het helemaal niet zo lang geleden was.

Uiteindelijk ben ik op maandag 20 november samen met hun naar Porto gevlogen voor een stedentrip van vier dagen. Aangekomen in Porto zijn we maandagmiddag gelijk het hostel ingecheckt en mee gaan doen aan een gratis avondwandeling waarna we met nog andere vrienden van het koppel in Porto gezamenlijk hebben gegeten.

Dinsdag zijn we vooral zelf door de stad heen gaan wandelen en ook langs een aantal Port Kelders gewandeld. Vervolgens wat in een park gezeten alvorens we ’s avonds terug zijn gegaan naar het hostel. Daarna zijn we er voor het avond eten nog even op uit geweest, waarbij we de welbekende Fransicinha hebben gegeten. Dit is een maaltijd met wel 5 soorten vlees!

Woensdag 22 november heb ik eerst ’s ochtends zelf de lokale markt en een kerk bezocht alvorens wij met de metro naar Matosinhos zijn gegaan. Dit ligt zo’n 30 minuten ten noorden van Porto en was volgens iemand die we in het hostel leerde kennen echt een goede plek om heen te gaan. Daar aangekomen vroegen we ons wel af wat wij er deden want het was voornamelijk een havengebied met weinig bijzonders. Echter na wat rond wandelen en de hoek om te gaan, zijn we bij een strand uitgekomen en was het inderdaad wel adembenemend mooi. Gigantische golven en verder niemand te bekennen. Voor een knikker en een ei hebben wij daar aan de kust een fantastische vis lunch gehad met een “Caldo verde” (soep) vooraf en ik een geroosterde zalm uit een lokaal restaurantje. Het was fantastisch en hebben daar met z’n drieën enorm van genoten alvorens wij terug naar Porto zijn gegaan.

Jammer genoeg was donderdag 23 november alweer de laatste dag voor mij in Porto. Die heb ik nog wel zo goed mogelijk geprobeerd te benutten door allereerst nog het fotografie museum te bezoeken en daarna nog een rondleiding gedaan in een van de Port Kelders van Porto. Vervolgens ben ik omstreeks 16.00 op de bus gestapt om terug naar Lissabon te reizen. Dit is een reis van zo’n 3,5 uur waarbij wij ook door een gebied zijn gereisd die geteisterd is door een van de vele branden. Dit was apart om te zien en deed mij erg veel terug denken aan het werk in het afgebrande gebied in Zweden. Voor mij dus geen “echte shock” omdat ik een voorstelling had hoe het er uit zou zien.

Inmiddels ben ik ook weer begonnen met een cursus Portugees. Dit keer doe ik de A1 cursus wat eigenlijk precies hetzelfde is als de eerste cursus die ik heb gedaan alleen zit hier iets meer pit en snelheid in. Ondanks dat ik wel voor “ow ja” momenten heb, valt het mij toch tegen wat er blijft hangen en de vocabulaire van het Portugees.

December

Op 1 december is het een nationale feestdag en dus was ik vrij. Ik ben toen met een aantal collega’s van werk naar Winter Wonderland geweest bij Marques Pombal in Lissabon en ook naar een kerstmarkt in Campo Pequeno. Hebben hier de hele avond heerlijk rond geneusd en ons prima vermaakt. Een zeer gezellige en ontspannen dag dus!

Ondertussen heb ik afgelopen week ook een interview gehad voor de functie als Recruiter (nu Assistent Recruiter) en heb ik dat ook goed doorstaan waardoor ik in principe ook per 1 januari officieel recruiter zal zijn voor de Nederlandse markt. Dit is dus weer een mooie stap omhoog.

Op deze manier wil ik jullie allemaal enorm bedanken voor de steun, berichtjes en kaartjes die ik heb mogen ontvangen tijdens mijn verblijf hier in Lissabon.

Bom natal e feliz ano novo!

Prettige kerst en een gezond 2018!

Merry Christmas and a happy new year!

Louisan


p.s. Ik zal nog wat foto’s van Porto toevoegen aan een foto album.

Reacties

Reacties

Lisan

Ik heb genoten van al je verhalen. Ga ze missen, maar we houden contact sowieso!

Jaap & Nel

Lieve Louisan,
Weer een leuk verslag met mooie foto's. Ik ben eigenlijk een beetje jaloers want ik was nog nooit in Porto.
Van Porto Calem heb ik nog enkele flessen Vintage 1970, dus die foto's vond ik wel heel leuk.

Het was fijn om je weer even te horen gisteren per telefoon, nogmaals hele fijne feestdagen en jaarwisseling gewenst en een gezond 2018

Dikke kussen ,
Jaap, Nel en een poot van Jetje

H&P

Dank je wel Louisan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!