Werken in Lissabon

Throwback 2018 - deel 2

Hallo trouwe volgers,

Hierbij zoals beloofd ook de allerlaatste maanden van 2018. Ik ga verder met mijn verhaal van wat ik beleefd heb in September.

September 2018

Zoals ik al eerder dit jaar heb gedaan ben ik toevallig nu twee weekenden achter elkaar met collega’s wezen bowlen. Ik vind dat super leuk om te doen, ondanks dat ik er geen snars van kan, is het toch welkome afleiding en gezelligheid. Ook hebben we met een groep directe collega’s een etentje gehad en gezellig bij gekletst. Daarnaast heb ik ook Geocachen weer opgepakt. Ik heb dit toendertijd ook in Zweden gedaan en is een soort van speurtocht waarbij je met coördinaten en een hint de “cache” moet zien te vinden. Met mijn huisgenoot heb ik een rondje door het dorp hier gedaan en een gezellige zoekavond gehad.

Op 22 september stond er een leuke activiteit in de planning die ik samen met collega’s al heel lang wilde doen, namelijk FLAMINGO’S spotten. Gezien er aan de zuidkant van de rivier de Taag een natuur reservaat is waar deze dieren in het wild leven. Met de gehuurde auto zijn we op pad gegaan en hebben we ook het dorp aldaar bezocht. Eigenlijk leken we allemaal de moed al op te geven nadat we ze niet hadden gezien in het gebied waar wij het hadden verwacht. Totdat we nog een ronde gingen rijden en ze daar zeer goed zichtbaar overal aan alle kanten zichtbaar waren. Niet zo roze als in een dierentuin, maar prachtig! En hoe gaaf dat ze ook echt reageren als groep op de aanwezigheid van ons. Dit kan ik dus van mijn lijst afstrepen: flamingo’s gezien!

Het laatste weekend ben ik met twee collega’s hier uit de buurt steak gaan eten en het was echt zalig! Een restaurant waar ik nog nooit was geweest maar heel leuk, gezellig en goed eten. Zondag was er de maandelijkse sofftracking van werk. Dit is een wandeling van 8 km en was in het noordelijk gedeelte van het natuurpark Sintra. Foto’s hiervan zal ik toevoegen, al blijf ik er van houden naast het wonen in Lissabon af en toe er op uit te kunnen in de natuur.

Oktober 2018

Oktober begon meteen goed, namelijk met een korte vakantie/trip naar de Algarve. Hier ben ik sinds juli vorig jaar niet meer geweest en ik was erg benieuwd hoe het zou zijn om weer terug te gaan gezien ik op bijna dezelfde plek ging overnachten. Vrijdag ochtend 5 oktober hebben we de auto opgehaald en nadat dit een hele ochtend heeft gekost uiteindelijk rond 11.30 weggereden uit Lissabon. Ik had besloten dat we een toeristische route gingen rijden wat inhield dat het ongeveer 4 uur lang rijden over kronkelweggetjes betekende van maximaal 70 km per uur. Uiteindelijk was de rit wel lang en was ik blij toen we aankwamen op onze bestemming in Portimão. Na een rustpauze zijn we daarna met twee andere collega’s die daar al waren nog een hap gaan eten in een bijgelegen dorp op de heuvel. De volgende dag besloten we met een boot mee te gaan langs de kust en de grotten te bezichtigen die zich daar bevinden. Wat een pracht en bewonderingswaardig als je er bij nadenkt hoe dat zich gevormd heeft. Zondag was er besloten dat we op tijd zouden vertrekken zodat we vanuit Portimão nog langs Albufeira en Faro voordat we terug naar Lissabon zouden rijden. Het was fantastisch om ook deze steden te bezoeken, maar gezien wij er al ruim een uur over deden om Portimão uit te komen (vanwege een wielerwedstrijd) en daarna nog in de file terecht zijn gekomen en dus pas om 23.30 terug waren in Lissabon was het een vermoeiend weekend. Om je een idee te geven. Ik heb in het weekend van vrijdag t/m zondag 740 km weggereden. Te weten: 1 keer nooit weer voor nu want het was wat teveel van het goede.

Verder heb ik in de maand oktober veel gewerkt en ben ik nog 3 dagen ziek geweest. Als afsluiting was ik gelukkig wel weer op tijd mijzelf om mee te doen aan de softtracking van oktober naar Lourinhã (zie foto’s).

November/December 2018

Zoals de meeste van jullie inmiddels weten stonden voor mij de laatste twee maanden vooral in het teken van vakantie in Nederland en tijd doorbrengen met familie en vrienden. Zo ben ik als verrassing allereerst eind november naar huis gevlogen om mijn vader op zijn verjaardag op 23 november te verrassen om vervolgens ook alle gasten op het grote georganiseerde feest nog van mijn aanwezigheid te voorzien :D

Ook heb ik die week Dierenpark Amersfoort weer bezicht, de kerstshow bij de Eurofleur in Amersfoort, wat gewinkeld en vrienden bezocht.

Op 8 december was het grote kerstfeest van werk en ook dit jaar heb ik het weer enorm naar mijn zin gehad. Het was erg gezellig en de sfeer was goed, waardoor het uiteindelijk maar zo 2.00 uur was en het feest ten einde liep.

Op 16 december heb ik meegedaan aan een Macramé workshop die ook door mijn werk werd georganiseerd waarbij ik een sneeuwvlok en een kerstbal heb gemaakt. Het was een hele leuke en ontspannen middag. Ook heb ik dit jaar de kerstmarkt bij Marques Pombal weer bezocht voordat ik op 21 december opnieuw naar Nederland ben gevlogen om dit jaar de kerstdagen thuis te vieren.

Om het jaar af te sluiten zijn we op 28 december met alle recruiters samen uit eten geweest en ben ik op 30 december naar Cascais geweest waar ik heerlijk door de stad kon wandelen (was net zomer weer) en er wat Nederlandse producten zijn ingeslagen vanuit de wereld winkel. Zoals de voorgaande jaren ben ik het nieuwe jaar in geknald met de vuurwerkshow aan de Taag en zullen we zien wat 2019 ons allemaal gaat brengen!

Tot de volgende keer...

Louisan

Reacties

Reacties

Lisan

Was goed je weer eens gezien te hebben! Hopelijk tot snel weer eens.

Jaap & Nel

Louisan, leuk om weer te lezen en met mooie foto's, het lijkt daar wel eeuwig zomer?
En nu op naar de sneeuw met de hele familie, veel plezier gewenst.
Lieve groeten, Jaap & Nel en een knuffel van Jetje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!