Werken in Lissabon

Throwback 2018 - deel 1

Lieve allemaal,

Allereerst wil ik jullie een heel gelukkig, gezond en succesvol 2019 toewensen. Dat alle dromen uit mogen gaan komen die jullie in gedachte hebben! In mijn laatste blog gaf ik aan dat ik wel met een update zou komen als ik iets beleefd had. Nu is het niet zo dat ik het afgelopen half jaar stil heb gezeten dus wil jullie toch even samengevat nog een inkijkje geven.

Vakantie Mira d’Aire juni 2018

Zoals de foto’s die ik in juni heb gepost wel hebben laten zien, ben ik een lang weekend weg geweest met de auto richting een natuurpark zo’n 1,5 uur ten noorden van Lissabon. Heel anders was de omgeving met heuvels en veel groen, maar ook grotten die enorm imposant waren. Een mooi weekend met een leuk appartement en een gezellige en ontspannen sfeer.

Juli 2018

Eind juli is er met het recruitment team een BBQ georganiseerd bij een van de collega’s in het vakantiehuis die genoeg plaats had voor zo’n 8 personen. Dit betekende dat we daar op zaterdag middag heen zijn gegaan met een huurauto ten zuiden van rivier de Taag. ’s Avonds heerlijk met zijn allen van de BBQ genoten en oude verhalen opgerakeld.

Omdat het mooi weer was zijn we zondagmiddag voordat we naar huis terug reden langs “Lagao de Albufeira” gereden. Prachtig meertje en heerlijk rond gewandeld voor we weer de drukte van de stad tegemoet gingen.

Augustus 2018

In augustus ben ik in een voor mij nieuwe stad geweest, namelijk Sesimbra. Ook deze stad ligt aan de zuid kant van de Taag zo ongeveer 1 uur met de bus vanaf Lissabon. Het ligt aan het water en we hebben er naast een wandeling door het dorp dan ook een heerlijke stranddag van gemaakt. Eerlijk gezegd was het water wel behoorlijk wennen. Ik dacht heel slim snel te gaan zwemmen om het warm te krijgen, maar dat viel best wel tegen waardoor ik het toch even benauwd kreeg en maar weer naar het ondiepe ben gegaan. Uiteindelijk na wat acclimatiseren toch nog stuk naar de boeien en weer terug gezwommen!

De laatste week van augustus heb ik ook nog een en ander meegemaakt omdat ik een week vrij was. Op dinsdag 29 augustus ben ik met een collega eerst naar Sintra gegaan met de trein om van daaruit met de bus richting Cabo Da Roca te gaan. Ook dit had ik nog niet eerder bezocht. Het was erg mistig en veel wind waardoor het nogal spookachtig was en het uitzicht verdwenen. Vervolgens via Cascais weer terug naar Lissabon gegaan.

Vervolgens heb ik mij op 30 augustus na een etentje met collega’s gewaagd aan een echte pool tafel en daar enorm veel plezier uitgehaald. Daarnaast blijk ik het ook nog best een beetje te kunnen.

De dag erop, 31 augustus, ben ik een dagje richting de stad Evora geweest. Dit is een klein stadje met veel authentieke gebouwen en een kerk met een kapel gemaakt van menselijke botten. Dit was erg indrukwekkend en iets wat je wel gezien moet hebben. Bovendien was het enorm warm die dag (38 graden) en omdat twee collega’s daar op dat moment vakantie vierde kon ik zonder problemen bij hun appartementencomplex ook gebruik maken van het zwembad en de ligstoelen! Heerlijke ontspannen dag gehad dus.

Al met al ondanks dat ik hier in Portugal nu al enige tijd zit weer veel nieuws gezien en gedaan en daar blijf ik enorm van genieten naast mijn drukte op werk wat alleen maar hectischer zal gaan worden de komende maanden.

Tot snel!

Groeten uit een mooi zonnig Lissabon met 15 graden,

Louisan

Reacties

Reacties

H&P

Mooie foto's en goed verhaal. Dank je wel.
En jij en je familie een gelukkig en gezond 2019

H&P

jan en lidy evers

super-mooie foto's en elke weer dezelfde vraag:
wij denken nog steeds dat je daar voor je werk bent.
liefs, jan en lidy en veel plezier, geniet er van.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!