Werken in Lissabon

Verjaardag, wintersport en bezoek

Hallo lieve familie, vrienden en kennissen,


Hierbij wil ik jullie bijpraten over mijn belevenissen hier in Portugal van de eerste maanden in 2019. Inmiddels hebben we, ondanks dat het officieel lente is en de zomertijd hebben omgezet, alle weertypes al gehad.

Ik wil jullie even mee terug nemen naar het begin van het jaar. Zoals de meeste van jullie weten ben ik halverwege januari jarig en ik heb echt een geweldige verjaardag gehad. Allereerst toen ik op werk kwam, hingen er overal slingers en was mijn hele bureau versierd. Daarnaast had ik voor zaterdag 19 januari allereerst mijzelf al een verwendag gegund en een tafel gereserveerd om met vrienden een hap te gaan eten. Sommige van jullie weten het mogelijk al, maar sinds een aantal maanden ga ik zo nu en dan naar een hotstone massage. Dit is een massage van een uur waarin ik even alles kan vergeten en heerlijk kan ontspannen. Meteen daarna ben ik naar het vliegveld afgereisd, want een Belgische vriendin zou landen om een aantal dagen Lissabon aan te doen voordat ze ook naar Porto zou gaan. ’s Avonds zijn we met een gezelschap van 7 personen naar een nieuw restaurant geweest, LX by Martinez en dat was echt geweldig! Een hele toffe sfeer, goed eten en absoluut een top avond.

Zondag ben ik met mijn Belgische vriendin verder op pad geweest en door het mooie weer hebben we behoorlijk wat kilometers afgelegd en ook de LX Factory bezocht waar ik uiteindelijk het niet laten kon om mijzelf een mooie ring cadeau te doen.

Op zondag 27 januari stond de maandelijkse softtracking via mijn werk weer op de planning. Dit keer naar Nationaal Park Arrabida dat een gebied is waar ik eigenlijk sinds ik hier ben al heel graag wil bezoeken. Ik vond het absoluut geweldig! Ondanks dat ik 3 keer gevallen ben, wat inmiddels vrij normaal is, heb ik toch een prima wandeling gehad. Ondanks dat ik nog nooit in de Amazone ben geweest, gaf mij de omgeving dat gevoel en kwamen we uit op het strand bij een prachtig kasteel dat momenteel voor 50 miljoen euro te koop staat (zie foto’s).

Februari

De maand is zo net voor Valentijnsdag hier begonnen met de jaarlijkse chocolade markt. Samen met twee collega’s ben ik in Campo Pequeno, officieel een stierenarena, naar deze uitgebreide markt geweest met veel lekkers om te bewonderen. Zelfs hele standbeelden die gemaakt waren van chocolade dat je dat eigenlijk niet geloofde.

Ik ben inmiddels zo’n fan van de hotstone massage dat deze op het maandelijkse programma is gezet om echt even te genieten. Dit had ik precies gepland voor de jaarlijkse wintersport vakantie, want dat leek mij wel een aangename voorbereiding ?

Op zaterdag 16 februari was het zover en ben ik vanuit Lissabon overgevlogen naar München om van daaruit met de trein in zo’n 2 uur naar het Skigebied Spitzingsee te reizen. Hier hebben we als familie weer van een op en top week kunnen genieten met veel sneeuw en goed weer. Helaas was ik zelf aan de andere kant van het skigebied maar mijn vader en broer hebben real life een lawine naar beneden zien rollen en dat is de eerste keer in 20 jaar ski-tijd dat we dat mee gemaakt hebben.

Na de jaarlijkse wintersport was ik nog een weekje in Nederland, die zoals gewoonlijk ook weer vol zt met allerlei activiteiten. Zo zijn we zondagavond als afsluiting met de familie in Hoevelaken een hap gaan eten en heb ik maandag gebruikt om een beetje bij te komen en mijn oom en tante te bezoeken. Op dinsdag, zoals meestal als ik in Nederland ben, kan een dagje met mijn moeder naar het Dierenpark in Amersfoort niet ontbreken en hebben we dan ook weer aardig wat afgewandeld. Vervolgens ben ik woensdagochtend bijtijds de auto ingestapt om vervolgens richting de dierenwinkel van mijn vriendin in het noorden van het land te gaan. Een heerlijke en gezellige tijd beleefd en hier en daar wat geholpen met klusjes in de winkel. Toen ben ik vrijdag 1 maart met een andere vriendin gaan Geocachen bij Hoog Buurlo (rand van de Veluwe bij Apeldoorn). Voor de mensen die dit niet kennen: het betreft een soort van treasure hunt waarbij je via GPS of mobiele app die punten kunt vinden en zo een doel hebt om te gaan wandelen. Ideaal, want dit is niet alleen in Nederland maar ook in Portugal dus met goed weer is het een leuk doel om er op uit te gaan. Om de week alweer af te sluiten ben ik zaterdag nog met een vriendin in Utrecht geweest, heerlijk geluncht en lekker bij gekletst voordat ik zondag 3 maart weer terug naar Lissabon ben gevlogen. Op dit moment heb ik nog geen nieuwe plannen voor vakantie in Nederland, maar zodra ik die heb, zal ik die delen ?.

Maart

Toen waren we inmiddels in begin maart beland, die gestart is met een super leuke en gezellige BBQ met het hele recruitment team. Absoluut een geslaagde avond met veel ontspanning.

Daarnaast heeft maart ook in het teken gestaan om wat vaker af te spreken met mijn goede vriendin hier uit Portela vanwege het feit dat ze hebben besloten terug te gaan naar Nederland. Ik ben dan ook een keer gaan brunchen in de wijk Santos en er was ook een afscheidsborrel die enorm gezellig was waarbij het ook niet bepaald vroeg was voor ik thuis was. Met een andere collega ben ik nog een avond bij gaan praten, want vaak is daar op werk niet echt tijd voor. Een collega recruiter die momenteel ander werk doet binnen het bedrijf, maar wel het reilen en zeilen kent dus waarmee je elkaar ook wel snapt.

Op zondag 24 maart stond er een Dance Workshop op het programma dat opnieuw georganiseerd was door mijn werkgever. Natuurlijk was het wel spannend, zo’n 100 collega’s die je eigenlijk niet kent. Maar na de start werd het allemaal wat gemakkelijker en ben ik 2 uur lang echt volledig uit mijn dak gegaan met Afro Dance en Salsa. En gezien de meeste van jullie waarschijnlijk weten dat ik in Leeuwarden zo’n 2 jaar Salsa heb gedaan, was het op en top genieten. Die twee uur dansen heb ik nog 3 dagen gemerkt in mijn spieren maar wat was het geweldig en merkte echt dat het mij goed deed en ik graag weer eens zou willen gaan dansen.

Om deze maand af te sluiten stond er een geweldig bezoek op de planning. Tijdens mijn week in Nederland heb ik met mijn vaders verjaardag en pensioen een concert van André Rieu cadeau gedaan hier in de Altice arena in Lissabon, dus dat stond voor 29 maart op de planning. De aankomst op 28 maart was heel fijn en we zijn die dag gelijk naar Cascais geweest om van het heerlijke weer en de zon te genieten. Het concert was absoluut fantastisch te noemen! Hij raakte iedereen in de zaal niet alleen met zijn muziek maar ook met zijn woorden. Zeker ook een concert om nooit te vergeten! Gedurende het weekend van 30 en 31 maart zijn we met de hop on hop off bus door Lissabon gaan touren en met het mooie weer was dat absoluut niet erg om de stad te bekijken en af en toe eens uit te stappen om te genieten van een drankje op een terras. Maandag 1 april was een geweldige dag, nee geen grap. We zijn om 10 uur begonnen met een trip van bijna 2 uur waarbij we dolfijnen hebben gezien. Daarbij zijn we langs het kasteel gevaren dat ik heb gezien in januari met de sofftracking van werk naar Arrabida, dus was super om dat nu ook vanaf het water te zien. Daarna zijn we met de huurauto door Arrabida park heen gaan rijden waarbij iedere bocht een ander fantastisch uitzicht gaf over het park en de zee. Ook zijn we toen nog naar Cabo Espichel gereden. Uiteindelijk was dinsdag de dag van afscheid waarbij we nog wel heerlijk in de zon in Oriente van een lunch hebben kunnen genieten. Al met al zijn de dagen gigantisch snel gegaan en is dit echt een weekend om nooit te vergeten.

Daarbij mee wil ik mijn blog voor deze keer dan ook afsluiten. Foto’s gaan er straks ook komen, dus houd die in de gaten, want het is zeker de moeite waard om een beeld te krijgen van de geweldige tijd die ik de afgelopen maanden weer heb gehad hier in Lissabon.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

Louisan

Reacties

Reacties

Jaap en Nel

Louisan, wat heb je weer veel beleefd in het eerste kwartaal en je kunt er zo heerlijk over schrijven.
De foto's zijn ook heel mooi en geven een indruk wat je allemaal meemaakt en deelt met anderen.
Lieve groeten, dikke kussen, Jaap & Nel en natuurlijk een poot van Jetje.

Jan en Carla Mensink

Zoals wij dit allemaal lezen heb je het best naar je Zin daar en van de maandelijkse massage kom je ook een beetje tot rust. Je hebt altijd mooi weer (het kan er ook regenen). Andre Rieu was ook erg leuk zo te merken aan je reactie.
We zien of horen wel weer van je.. Groetjes Carla en Jan

Marjanne

Ja....nu valt het kwartje van het bezoek van je Pap aan Lissabon! Jeetje wat zullen jullie genoten hebben, even vader/dochter quality time...... ik hoop dat hij net zo genoten heeft als jij....!
Je kunt merken dat ik een poosje geen melding heb gekregen, er valt aardig wat te lezen!
Ga me even verdiepen in het openen van de foto’s want dat wil niet helemaal lukken! Gaat vast goedkomen. Gelukkig geniet je in het verre land nog van alles en iedereen om je heen, doet me goed! Benieuwd of ik vanaf nu weer een melding krijg van je blog, dikke kus vanuit het Nieuwegeinse ! ?

Liesbeth Vos

Wat ben jij toch een bofkont met een rijk leven aan ervaring belevenis ondernemen en genieten van het leven , dat doen waar je je goed bij voelt ! Go louisan GO ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!