Werken in Lissabon

Mini vakantie Porto

Hallo lieve familie, kennissen en vrienden,

Hier eens een wat snellere tussendoor update, omdat ik jullie er niet van wil weerhouden, wat voor een top mini vakantie ik heb gehad ?.

Van dinsdagavond 30 april t/m zaterdagavond 4 mei ben ik namelijk naar het Noorden van Portugal geweest en ben ik opnieuw een bezoek wezen brengen aan Porto en omgeving.

Dinsdagavond ben ik uiteindelijk zo rond 22 uur aangekomen in het appartement in Porto wat ik had gehuurd voor die dagen. Had enorme zin en behoefte aan even een uitgebreid plekje voor mijzelf. En uiteraard kan een tweepersoonsbed dan ook geen kwaad.

Woensdag 1 mei was een vrije dag in Portugal (Dag van de Arbeid) dus het was behoorlijk druk. Al heb ik eerst even goed uitgeslapen en ben ik daarna richting de werklocatie gegaan in Porto. Sinds kort hebben wij namelijk ook vacatures in Porto en dan is het toch ook wel handig om er wat meer een beeld van te kunnen hebben. Vanuit daar (Villa Nova de Gaia) ben ik langs de Douro rivier terug gelopen naar het centrum van Porto. Een wandeling van zo’n 45 minuten. Daarna heb ik wat rond gestruind bij de markt kraampjes. Vervolgens nieuwe moed verzameld en besloten om wat geocaches te gaan zoeken in Porto maar op die manier wel langzaam weer richting huis te gaan. Uiteindelijk heb ik er 5 gevonden en een prachtige wandeling gehad met punten waar ik anders nooit gekomen was. En dat is ook echt het leuke daarvan! ’s Avonds lekker rustig thuis in het appartement doorgebracht, want de volgende dag stond er een behoorlijk idee op de planning.

Donderdag ben ik namelijk een dag naar Aveiro geweest. Het Venetië van Portugal met gondels en al. Aangekomen in Aveiro rond 10.00 uur heb ik eerst een rondje gelopen om opnieuw caches te zoeken, maar die waren dusdanig moeilijk dat ik er mee opgehouden ben en mijn eigen plan heb geslagen. De “befaamde” vismarkt vond ik een teleurstelling. 4 verschillende stellingen met verse vis waar ze de levende vissen nog aan het bewerken waren, was niet echt mijn ding. Daarna ben ik een tocht in een gondel gaan maken over de watertjes in Aveiro waarbij je ook verschillende huizen van “Art Nouveau” ziet. Dit zijn echt absoluut prachtige gebouwen. Na een kleine lunch stop in een leuk binnenplaatsje, zou ik vervolgens nog met de bus naar Costa Nova gaan, enkel was ik verkeerd geïnformeerd waardoor ik tot 14 uur moest wachten. Daardoor ben ik de andere kant van Aveiro gaan verkennen en nog over een leuke brug gelopen en door een prettig park. Uiteindelijk kon ik buskaart gewoon ter plekke kopen.

Aangekomen in Costa Nova, zag je meteen iedereen op de befaamde gestreepte huizen af vliegen. Allereerst daar wat rond gelopen alvorens ik achter de huizen langs nog over het duinpad ben gaan lopen. Daarna weer terug over het strand voordat ik rond 18 uur met de bus terug zou gaan naar Aveiro. Kort maar krachtig en absoluut een apart gezicht met al die verschillende gekleurde en gestreepte huizen.

Terug in Aveiro heb ik heerlijk buiten op een terras in de zon aan het water genoten van een goed stuk vlees voordat ik mijn terugtocht naar Porto zou gaan maken. Dit duurde uiteindelijk wat langer dan verwacht omdat er nog maar 1 trein per uur bleek te gaan en ik die net gemist had. Maar wel 17,7 km in de benen gehad heb ik mijzelf bij terugkomst ook gelijk in bed laten zaken.

Vrijdag 3 april wilde ik gelijk naar Braga vliegen, maar door het vele lopen en alle indrukken van de dag ervoor was ik daar niet meer toe in staat en heb ik eerst heerlijk uit geslapen en rustig aan genoten van het wakker worden. Gezien Braga veel cultuur en historie is en ik mij daar echt niet geroepen voor voelde en meer zin had in dier en natuur, ben ik daarom ’s middags naar de dierentuin in Porto geweest. 5 uur lang genoten van de voederingen, shows en beesten om mij heen was ik helemaal in mijn element voordat ik ’s avonds bij terugkomst tegenover mijn appartement in een lokaal restaurant een hapje gegeten heb.

Op de laatste dag had ik sowieso besloten om zo lang mogelijk te genieten van het appartement. Dus uiteindelijk exact om 11.30 uitgecheckt en heb ik mijn koffertje naar het station gebracht om nog even gemakkelijk door de stad te kunnen. Vanuit het station ben ik naar park Bela Vista gelopen waar ik jammer genoeg mijn enkel heb verstuikt. Wel origineel dat ik mijn enkel heb gekoeld in een fontein met ook nog eens een fantastisch uitzicht. Zo heeft dus ieder nadeel ook zijn voordeel. Uiteindelijk ben ik heerlijk op een terras aan de Douro rivier gaan zitten om mensen te kijken voordat ik uiteindelijk de treinreis terug naar Lissabon ben gaan maken.

Al met al een prima leuk weekend gehad met veel verschillende nieuwe ervaringen. Zoals jullie misschien is opgevallen doe ik veel foto’s nu laten zien in een soort van collage. Dit doe ik allereerst omdat ik het zelf heel leuk vindt, maar ook omdat ik jullie dan meer foto’s kan laten zien vanwege het feit dat er op mijn blog beperkte ruimte is voor foto’s.

Tot de volgende keer!

Louisan

Reacties

Reacties

H&P

met interesse gelezen. Altijd nog een wens om ook die kant op te gaan.

Hartelijke groet,

H&P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!