Werken in Lissabon

Nieuwe uitdaging

Lieve familie, kennissen en vrienden,

Hier zoals belooft mijn vervolg op het verhaal begin januari. Blijkt inmiddels ook alweer 2 weken geleden te zijn. Tijd gaat iets sneller dan ik dacht, maar goed. Ondertussen heb ik geprobeerd wat foto’s te uploaden, maar dat lukt niet helemaal. Niet alle foto’s komen zichtbaar, dus die houden jullie tegoed.

Mijn verhaal gaat verder op 12 december. Ik had een vrije dag dus heb eerst mijn boodschappen gedaan en kamer opgeruimd en besloot daarna om een kerstmarkt in het centrum bij Marques de Pombal te gaan bezoeken. Hier stond ook een reuzenrad waar ik in ben geweest waardoor je een mooi overzicht had op de stad en de kerstmarkt. Erg hilarisch een schaatsbaan midden in een groene weide. Is weer eens wat anders!

Iedere week heb ik op mijn werk 1 keer een half uur of een uur coaching. Daarin wordt gekeken naar waar ik op dat moment in kan verbeteren en hoe het momenteel gaat. Mijn supervisor gaf aan erg blij te zijn met mijn resultaten en vroeg zich af of ik het leuk zou vinden om te gaan chatten. Dit houdt in dat je klanten dus niet via telefoon of mail helpt maar rechtstreeks in een chat gesprek. Eigenlijk dus een combinatie van bellen en mailen. Ze kreeg de indruk dat ik hier geschikt voor zou zijn en er zouden 5 plekken nodig zijn om te vullen in het chatteam. Vervolgens ben ik woensdagmiddag meteen nog een uur gaan meekijken. Uiteindelijk heb ik vrijdag 16 december de vaardigheidstest voor chat gedaan. Dit hield in dat ik onder toezicht 2 chats live heb gedaan met klanten. En uiteindelijk heb ik later die middag ook meteen gehoord dat ik mij bij het chatteam mocht aansluiten.

Eerst ben ik het weekend nog vrij geweest en ben ik zondag naar het ocenarium geweest. Dit is een heel groot aquarium dat bestaat uit 1 grote ronde tank in het midden en vervolgens vier hoeken met allerlei verschillende thema’s met onder andere pinguïns, otters, watervogels en nog meer tropische vissen. Erg mooi om te zien want bij iedere hoek ontdekte je weer nieuwe/andere vissen.

Op 19 december heb ik ’s middags chat training gehad en ben ik uiteindelijk ook al zelf gaan chatten. Dit ging dan met 1 persoon tegelijk, maar aan het einde van de week ben ik al met 2 chats tegelijk bezig gegaan. Dit was wel een pittige week, omdat er net voor kerst ook overuren nodig waren waardoor ik naast 8 uur chatten per dag ook nog een uur per dag ging mailen. Maar het chatten is een nieuwe en leuke uitdaging.

Kerst begint hier in Portugal ’s avonds 24 december. Helaas heb ik weinig meegekregen van de kerst, want een griepje heeft mij geveld waardoor ik het gehele weekend op en in mijn bed heb doorgebracht.

Maandag 26 december is hier geen officiele feestdag dus was er gewoon weer werk aan de winkel. Vooral die week veel nasleep van niet ontvangen pakket die nodig waren voor kerst. Daarnaast was er op vrijdag 30 december een team uitje. Met het hele team hebben we namelijk in oktober de maand challenge gewonnen, namelijk de hoogste klanttevredenheid. Met een hele grote groep zijn we vervolgens wat gaan drinken en uiteindelijk kwam dat samen met een verjaardagsfeest waardoor bijna de hele afdeling aanwezig was. Ben ook nog naar een andere bar geweest en vervolgens rond 00.30 uur vond ik het wel welletjes.

Oudjaarsdag ben ik met een collega naar circus victor hugo cardinalli geweest. Dit was een circus net buiten de stad. Het was niet erg druk, maar daardoor had je wel de ruimte en zat eigenlijk iedereen in het midden gedeelte en was alles goed te zien. Indrukwekkende show met dieren, acrobaten en clowns. Echt van genoten. Daarna zijn we samen thuis een hapje gaan eten om vervolgens rond 23.00 richting “praca de commercio” te gaan om de grootste vuurwerk show van Lissabon te aanschouwen. Dit liep echter iets minder goed dan gepland. Er waren namelijk heel veel mensen die last minute daar nog heen wilde. Dit resulteerde in een mensenmassa in de metro om 00.00 uur die vervolgens gillend en rennend proberen naar buiten te komen om het nieuwe jaar in te luiden. Geloof niet dat ik ooit zo’n gestresst begin van het nieuwe jaar heb meegemaakt. Uiteindelijk nog wel de vuurwerkshow gezien en daarna richting huis gegaan, waarbij ik nog een half uur naar huis heb gelopen, omdat er in geen velden of wegen een bus te bekennen was.

Nieuwsjaarsdag heb ik dan ook heerlijk uitgeslapen en de dag in mijn bed doorgebracht met mijn laptop en een boek. Januari is verder rustig begonnen. Weer een normaal werkritme en er begint langzaamaan weer wat rust te komen op werk. Ik moet wel zeggen dat chatten veel concentratie vergt, omdat je veelvuldig met 2 klanten tegelijk bezig bent en dus goed je focus moet houden wie welk probleem heeft.

Verder ben ik ’s ochtends of ’s avonds afhankelijk van mijn rooster ook nog een uurtje aan het sporten waar ik mijn beweging en ontspanning in vindt. Als laatste zal ik jullie nog even jaloers maken met het winterweer hier. Momenteel is het hier 15 graden en zonnig! Planten bloeien gewoon en het gras is groen en groeit als kool, dus eigenlijk is het net lente.

Ik wil jullie allemaal ontzettend bedanken voor de lieve berichtjes via alle kanalen en de steun die jullie mij het afgelopen jaar hebben gegeven. Ik had niet verwacht 2016 te kunnen beginnen in Zweden, maar al helemaal niet verwacht deze in Lissabon Portugal te eindigen. Waar 2017 mij zal gaan brengen durf ik dan ook niet te zeggen.

Nogmaals bedankt allemaal en tot de volgende keer!

Groetjes Louisan

Reacties

Reacties

Liesbeth Vos

Go girl Go !!

Jaap & Nel

Lieve Louisan,
Je bent zo sterk, al reis je naar de maan we blijven je volgen !!
Jetje is oudjaar uit m'n armen gevallen /gesprongen omdat ze niet wilde plassen en poepen 24 uur lang, ze was zo bang en heeft een gekneusde rechter achterpoot, maar dat gaat al weer beter na een bezoekje met injectie en pillen bij de dierenarts.
Heel veel liefs,
Jaap en Nel en een knuf van Jetje

siebrand en sonja

ha, die louisan.
wat een spannende verhalen weer,zeg
je maakt weer veel mee en inderdaad, we zijn jalours,op jou en dat mooie lenteweer.geniet er van en ook van je werkervaring.lieve groetjes,ons.

Marjanne

Komt helemaal goed met jou, geen twijfel over mogelijk! Ga duimen dat 2017 je nog heel veel moois gaat brengen!
Vanuit een koud Nederland -5 op dit moment een dikke knuf voor jou in het Portugese.....!

H&P

eindelijk je nieuwsbrief gelezen. Ja, ik ben er weer.
Je bent een echte carrierrevrouw.
Veel bewondering voor je. Geniet van je tijd in Portugal.

Hartelijke groet,

Peter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!