Werken in Lissabon

Aankomst Lissabon & eerste week

Hallo Allemaal,

Eindelijk dan na 1,5 week even een bericht. Donderdag 21 juli ben ik zoals de meeste van jullie weten op het vliegtuig gestapt naar Lissabon. Op Eindhoven Airport kreeg ik wel zenuwen toen ik net afscheid had genomen van familie en mijn vlucht de hele tijd werd omgeroepen. Met bagage ging gelukkig alles in 1x goed, maar nu was ik degene die begon te ‘piepen’. Uiteindelijk heb ik mijn armband af moeten doen en apart door de scanner heen moeten laten gaan en toen was alles prima! Ook een goede vlucht gehad. Beetje geslapen en gelezen. De aankomst in Lissabon was echt heel gaaf. Je kon al lange tijd de oceaan zien en ik heb zelfs Peniche en het eilandje daarvoor al zien liggen, maar had toen allemaal nog geen flauw idee. Dat zag ik pas later terug op Google Maps.

De vlucht over Lissabon en daarna de draai over de taag terug naar het vliegveld was heel erg mooi. Ook het ontvangst was goed geregeld. Ik ben opgehaald en naar een hotel gebracht in het midden van Lissabon.

Vrijdag 22 juli ben ik op pad gegaan (na een ontbijt in hotel) en wilde ik weten waar het kantoor zou zijn, zodat ik daar niet naar zou hoeven zoeken. Het was zo heet (35 graden schaduwtemperatuur) dat ik regelmatig ergens ben gaan zitten om even bij te komen, want het zweet liep overal. Zaterdag 23 juli ben ik op aanraden van de receptie van het hotel boten gaan kijken. Er is een “Tall ship race 2016” waarbij veel verschillende giga zeilboten van Antwerpen naar Portugal en Spanje varen. Ook deze dag was het giga warm, geen schaduw en ondanks dat het aan de Taag was, was het bloedje heet. De tijd leek echt te kruipen en zelfs met 2,5 liter water had ik nog dorst en totaal geen trek in eten. Ben wel de schepen op geweest en dat was erg bijzonder! Zondag 23 juli heb ik rustig aan gedaan omdat ik gewoon op was van de warmte en alle indrukken. Met name rustig in de lobby van het hotel gezeten, want dat is de enige plaats waar internet is. Aan het einde van de dag heb ik nog twee nieuwe Nederlanders leren kennen die voor hetzelfde project gaan werken. Dat was erg leuk!

De afgelopen week heb ik van ongeveer 9.00 uur tot 17.00 uur theorie gehad. De eerste dag was dit over het bedrijf en daarna zijn we de overige dagen alles gaan leren over het project. Alles was e-learning op de computer dus kon op eigen tempo. En na ieder onderwerp moest er een toets gemaakt worden waarop je minimaal 80% moet scoren! Maar geen vrees, goed nieuws: ik heb tot nu toe alle 17 testen gehaald. Vrijdagmiddag hebben we 2 uurtjes op de werkvloer mee mogen luisteren met een expert en dat heb ik als heel erg leuk ervaren. Dat was eerste inzicht van alle theorie in de praktijk en de tijd vloog voorbij.

Dit weekend heb ik eigenlijk niet heel veel bijzonders gedaan. Zaterdagmiddag hebben we wel 4 uur op een terras gezeten in de zon dus dat was erg relaxed. En daarna zijn we nog wat gaan eten in een restaurant om de hoek. Daarnaast heb ik toen ook ontdekt dat er Lidl hier in Lissabon zit en daar ben ik wel blij mee. Stiekem hoop ik een beetje dat er 1 in de buurt zal zitten als ik naar appartement ga, dan is er nog wel iets vertrouwds, want op het moment vind ik de supermarkten nog niet alles.

Vandaag was de eerste dag op de werkvloer. Dit valt nog wel onder de training maar ons was verteld dat we wel zelf moesten gaan bellen. Dus vanmorgen kreeg ik amper een hap door mijn keel heen en toen ik het op had voelde het alsof ik 5 kg bakstenen in mijn maag had. Echt niet tof. Aangekomen op het werk moesten we ook nog 35 min. Wachten voordat we onze toegangspas kregen wat niet echt bevorderlijk was voor mijn zenuwen. Uiteindelijk viel het heel erg mee, want ik heb vandaag alleen maar de hele dag meegeluisterd. De expert waarmee ik gekoppeld was, was erg snel en ik kreeg dus weinig tijd om er goed in te komen. Maar ik vond het ook niet heel erg dat ik zelf niet het woord heb gehad.

Zojuist heb ik een mail ontvangen dat ik morgen om 18.30 uur wordt opgehaald in het hotel en dat ik dan klaar moet staan om naar mijn appartement ga verhuizen. Ik heb echt nog geen idee waar ik terecht ga komen, dus dat is allemaal nog heel erg spannend. Ook ga ik morgen dan toch echt proberen mijn eerste telefoontje te beantwoorden! Spannende dag dus morgen.

Ik doe jullie een kleine update later deze week met betrekking tot mijn eerste gesprek en de locatie van mijn appartement (met foto’s).

Tot later!

Liefs,

Louisan vanuit een zeer warm en zonnig Lissabon

Reacties

Reacties

Marjanne

Zo, lekker temperatuurtje dus! Super dat je alle testen hebt gehaald! Nu eerst maar verhuizen naar je appartement, eindelijk een plekje voor jezelf (hoop ik), is toch altijd prettiger dan in een hotel. Ga voor je duimen dat morgen je eerste gesprek goed gaat, maar weet eigenlijk zeker dat je je geen zorgen hoeft te maken, je hebt voor hetere vuren gestaan toch? Trusten voor strakjes.....

H&P

weer een mooie ervaring (jaloersmakend).

Geniet ervan,

Hetty en Peter

Liesbeth

Ai ai boffert 35 gr op je klep zeggen wij hier in Brabant, nouououou niet fijn hoor ! Vanuit Eindhoven vertrokken 5 min van ons vandaan Louke ! Ben wel erg benieuwd naar je nieuwe onderkomen. En ook hoe je t vind over enkele weken ... Bevolking , het werk ed ! Ga je weer volgen wereldreiziger ! Groetjes vanuit regenachtig Eindhoven !

Jaap en Nel

Leuk eerste verhaal uit het zonnige / warme zuiden.
Het gaat je heus wel lukken, veel succes gewenst.
Groetjes,
Jaap & Nel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!